Tuesday, April 8, 2008

Filem Dunia Baru The Movie Hina Islam



Assalamualaikum.....

Dua tiga hari yang lalu saya ada membeli DVD bertajuk dunia baru... bukan saya minat sangat pun nak tgk filem ni tetapi saya teringat masa tahun lepas bulan 6 tak silap saya dia punya Pengarah fotografi(DOP) ada call saya mintak saya shoot fotografi untuk filem ni... dia cakap bayaran satu scene Rm300 memang lumayan la tetapi oleh kerana ada tugasan lain yang saya perlu ikuti terpaksalah saya melupakan hasrat tersebut.... tetapi dia memujuk saya jugak disebabkan dia perlukan fotografer last minit, dia ada memberitahu saya semua pelakon ni muda-muda belaka malahan cantik pula, walaupun bermacam-macam pujukan yang telah digula-gulakan kepada saya semua tu tak dapat membawa saya ke sana..... saya di fahamkan bahawa shooting ni berlangsung di Yan dan Pendang Kedah tu la sebabnya dia perlukan kru dari kalangan org tempatan tak payah la nak bayar mahal-mahal.Ok berbalik kepada filem ni, semasa menonton saya dapati satu scene tu telah diisi dengan satu lagu nasyid iaitu "Sepohon Kayu" akan tetapi mereka ini mempersembahkan dengan begitu biadap sekali iaitu dgn cara tidak menutup aurat dan mengganguk kepala seolah-olah lagu rock.... ini amat menyedihkan...

1 comment:

armorphism said...

Salam,

Diorang pernah tayangkan the making of this movie on tv3, they even showed on melody as i was informed..takda org cakap apa2 pun. Nampaknya masyarakat mulai senang dgn kebangkitan dakyah protokol zionist, ia terbukti sgt berjaya di tanah ini.